دومین گزارش جامع روابط عمومی تریبون منتشر شد
دانلود گزارش
تبلیغات موثر برای کسب‌وکارهای کوچک

منتشر شده در ۱۸ تیر ۱۴۰۳

|

۱۵ ایده تبلیغات موثر برای کسب‌وکارهای کوچک

کسب‌وکارهای کوچک اغلب به دلیل بودجه محدود، با چالش تبلیغات دست‌وپنجه نرم می‌کنند. با این حال، راه‌های مقرون‌به‌صرفه بسیاری برای تبلیغ آنلاین کسب‌وکارتان و افزایش آگاهی از برند وجود دارد. مهم نیست ابتدای مسیر راه‌اندازی کسب‌وکارتان هستید یا زمان زیادی از آن گذشته است، یک استراتٰژی بازاریابی دیجیتال مخصوص کسب‌وکارهای کوچک برای شما ضروری است.

در این مقاله با برخی از روش‌های تبلیغات موثر برای کسب‌وکارهای کوچک آشنا خواهید شد، همچنین بهترین ایده‌های سال ۲۰۲۴ را بررسی خواهیم کرد که می‌توانند به برندهای نوپا کمک کنند تا پایگاه مشتریان خود را با کمترین بودجه ممکن رشد دهند.

آیا کسب‌وکارهای نوپا به تبلیغات نیاز دارند؟

تبلیغات به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که مشتریان بالقوه را ترغیب می‌کند تا محصول یا خدمات شما را خریداری کنند. کسب‌وکارها می‌توانند از روش‌های مختلفی مانند شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی دهان‌به‌دهان، رویدادهای اجتماعی و بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

صرف هزینه بابت تبلیغات به شما کمک می‌کند تا پایگاه مشتریان خود را گسترش داده و علاوه بر فروش، شناخت برند و افکار عمومی را در مورد برند خود افزایش دهید. تبلیغات می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچکی که به دنبال افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید هستند، بازی را تغییر دهد. مزایای استفاده از روش‌های تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای کوچک:

  • ایجاد آگاهی: کمپین‌های تبلیغاتی باعث افزایش آگاهی از برند، محصول یا خدمات‌تان می‌شود. این کار باعث می‌شود افراد هنگام تصمیم‌گیری برای خرید، شما را به خاطر بسپارند.
  • رسیدن به مخاطب هدف: تبلیغات، محصول یا خدمات شما را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار می‌دهد و تضمین می‌کند افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند، افرادی هستند که به احتمال زیاد از شما خرید می‌کنند.
  • ایجاد اعتبار: بازاریابی دهان‌به‌دهان مثبت و بررسی‌های آنلاین می‌تواند شهرت کسب‌وکار شما را افزایش دهد و بین مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد کند.

۱۵ روش موثر برای تبلیغات کسب‌وکارهای کوچک و نوپا

کسب‌وکارهای کوچک همیشه به دنبال راه‌های مقرون‌به‌صرفه برای تبلیغ برند خود و دستیابی به مشتریان جدید هستند. در این راهنمای تبلیغات موثر برای کسب‌وکار کوچک به طور خاص بر ایده‌های پربازده و کم‌هزینه برای کسب‌وکارهای کوچک در سال 2024 تمرکز کردیم.

۱. شبکه‌های اجتماعی

اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنید، جریان درآمد زیادی را از دست می‌دهید. اگر نمی‌دانید در کدام پلتفرم فعالیت‌تان را آغاز کنید، بررسی کنید که اکثر مشتریان شما در کجا حضور دارند. اینستاگرام؟ توییتر؟ فیسبوک؟

یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی موردنظر خود ایجاد کرده و شروع به تولید محتوا کنید. در ابتدا می‌توانید از اطرافیان خود بخواهید که کسب‌وکارتان را به دوستان خود معرفی کنند تا افراد بیشتری با شما آشنا شوند. در ادامه می‌توانید به کمک اینفلوئنسرها یا پیج‌های کسب‌وکارهای دیگر، برندتان را تبلیغ کنید.

شبکه‌های اجتماعی شما را در معرض دید هزاران کاربر قرار می‌دهند و شرایط برقراری ارتباط و تعامل با آن‌ها را برای‌تان فراهم می‌کنند. کافی است نیازها و علایق مخاطب‌های خود را شناسایی کرده و مطابق آن‌ تولید محتوا کنید.

۲. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی، دنبال‌کنندگان بسیار زیادی دارند و معرفی‌شدن شما توسط یکی از آن‌ها می‌تواند اسم کسب‌وکارتان را به گوش انبوهی از مخاطبان برساند و برندتان را ارتقا دهد. با این وجود، اینفلوئنسر مارکتینگ به یک استراتژی دقیق نیاز دارد. قبل از انتخاب و تماس با یکی از آن‌ها، زمان بگذارید، فعالیت‌شان را بررسی کنید، میزان تعامل پست‌هایشان را بسنجید و مطمئن شوید که آن شخص برای اینکه یکی از سفیران برند شما باشد، مناسب است. پس از انجام بررسی‌ها، با اینفلوئنسرهای صنعت خود همکاری کنید تا به مخاطبان آن‌ها دسترسی پیدا کرده و از طریق پست‌های با بازدید بالایشان در معرض دید قرار بگیرید.

۳. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی مهم برای تبلیغ یک کسب‌وکار کوچک و راهی مناسب برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. برند شما با تولید محتوای مرتبط، مفید و جذاب می‌تواند یک هویت مقتدر و قابل‌اعتماد ارائه دهد. بازاریابی محتوا شامل برنامه‌ریزی و به اشتراک‌گذاری پست‌ها، مقاله‌ها، اخبار، ویدئوها و هر نوع موضوعی است که مستقیما با مخاطبان صحبت می‌کند. در این نوع بازاریابی مهم است که چه چیزی را چگونه و در چه زمانی می‌نویسید.

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند یک بلاگ در سایت خود ایجاد کنند و محتواهای مربوط به برند، محصول یا خدمات‌شان را آن‌جا منتشر کنند. با برخی تکنیک‌ها می‌توانند رتبه مقالات خود را بهبود دهند و ترافیک بیشتری از سمت موتورهای جستجو دریافت کنند.

۴. انتشار رپورتاژ

یکی دیگر از روش‌های تبلیغ کسب‌وکارهای نوپا، انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه‌های معتبر و مرتبط است. با انتشار رپورتاژ در این رسانه‌ها می‌توانید آگاهی از برندتان را افزایش داده و توجه افراد بیشتری را جلب کنید. روزانه کاربرهای بسیاری در رسانه‌ها به دنبال اطلاعات موردنظرشان می‌گردند، شما با انتشار رپورتاژ می‌توانید جواب سوال‌‌هایشان را بدهید و سپس آن‌ها به سمت سایت خود هدایت کنید.

در تریبون بخوانید : سفارش رپورتاژ

۵. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یا «Email Marketing» را شاید بتوان به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتمادترین روش‌های تبلیغات معرفی کرد. طبق گزارش «HubSpot»، حدود ۹۰درصد مشتریان ترجیح می‌دهند از طریق ایمیل با کسب‌وکارها در ارتباط باشند. شما می‌توانید آدرس ایمیل مشتریان خود را هنگام ثبت سفارش، دریافت کنید و با اضافه کردن آن‌ها به لیست مشتریان خود، برای‌شان خبرنامه ارسال کنید یا اخبار مهم کسب‌وکارتان را از طریق ایمیل به آن‌ها اطلاع دهید.

۶. بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از موثرترین روش‌های دیده‌شدن برندتان است. سئو مجموعه‌ای از اقداماتی است که کسب‌وکار شما را با الگوریتم‌های گوگل هماهنگ می‌کند. رفع مشکلات تکنیکالی، بهینه‌سازی محتواهای سایت و انتشار مقاله‌های بلاگ یکی از راه‌‌های بهبود سئو است؛ اما علاوه بر آن می‌توانید از اقداماتی مانند انتشار رپورتاژ، بک لینک، تکنیک‌های سئو خارجی و… نیز استفاده کنید.

۷. همکاری با کسب‌وکارهای مکمل

از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانید کسب‌وکارهایی را پیدا کنید که محصول یا خدمات مکمل برند شما را ارائه می‌دهند، می‌توانید با آن‌ها ارتباط بگیرید و محتوای مشترک منتشر کنید. در این‌ صورت مخاطب‌های آن‌ها با شما آشنا می‌شوند و در صورت نیاز از محصولات‌تان خریداری می‌کنند یا برندتان را دنبال می‌کنند.

۸. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

مشتریان خود را تشویق کنید تا عکس یا نظرات مرتبط با محصولات یا خدمات‌تان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این روزها چشم کاربران به دیدن تبلیغات عادت کرده است و به توصیه‌های اطرافیان‌شان اعتماد بیشتری دارند. در این صورت با دیدن محتوای دیگر کاربران، احتمال اینکه از شما خرید کنند بیشتر می‌شود.

۹. بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی یک راه عالی برای تبلیغ کسب‌وکارهاست که به دلیل تاثیرگذاری بالای آن، به‌سرعت در میان مخاطب‌ها محبوبیت یافته. بازاریابی ویدئویی می‌تواند پیام‌ها را به شیوه‌ای جذاب و قابل فهم به مخاطب‌ها منتقل کند. پلتفرم‌هایی مانند Youtube و اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهند که به‌صورت رایگان برند خود را از طریق انتشار ویدئو تبلیغ کنید.

۱۰. بازاریابی پیامکی

تبلیغات پیامکی به دلیل هزینه پایین، نرخ بازدید و اثرگذاری بالا و قابلیت ارسال پیام‌های هدفمند به یکی از ابزارهای محبوب در بین کسب‌وکارهای کوچک تبدیل شده است. با استفاده از داده‌هایی که از مشتریان دارید به‌راحتی می‌توانید از طریق بازاریابی پیامکی برای آن‌ها پیام‌هایی طراحی کنید که با نیازها و ترجیحات‌شان سازگار است و اطلاعات مهم برندتان را فوری به آن‌ها برسانید.

۱۱. تبلیغات دهان‌به‌دهان

تشویق مشتریان به اشتراک‌گذاری تجربیات خود و توصیه کسب‌وکارتان به دیگران، راه موثری برای تبلیغ برندتان است. این روش تبلیغاتی نیازی به بودجه ندارد و می‌تواند به‌صورت ارگانیک رشد کند. مشتریانی که از طریق توصیه دوستان خود با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند، معمولا وفاداری بیشتری دارند.

برای تقویت بازاریابی دهان‌به‌دهان برند خود می‌توانید خدمات و محصولات با کیفیت ارائه دهید تا مشتریان تجربه مثبت خود را به اشتراک بگذارند، در شبکه‌های اجتماعی با مخاطب‌های خود تعامل داشته باشید، به نظرات آن‌ها پاسخ دهید و نشان دهید که نظرات آن‌ها برای‌تان مهم است.

۱۲. بیانیه مطبوعاتی

بیانه مطبوعاتی در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود تا مخاطب‌های بیشتری با محتوای آن بیانیه آشنا شوند و از کسب‌وکارتان حمایت کنند. بیانه‌های مطبوعاتی می‌توانند درباره اخبار کسب‌وکار، حوادثی که برای برند اتفاق افتاده، جوایز و تقدیرنامه‌های دریافتی، جذب نیرو برای سطوح بالا، اعلام نتایج یک نظرسنجی یا تحقیق و برگزاری رویداد باشد.

۱۳. مسابقات آنلاین و ارائه هدایا

برگزاری مسابقات آنلاین روش خوبی برای ایجاد محبوبیت در میان مخاطب‌ها و تشویق آن‌ها به معرفی‌کردن شما به اطرافیان‌شان است. به مناسبت‌های مختلف می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی یا سایت خود یک مسابقه خلاقانه برگزار کنید و با در نظر گرفتن جوایز ویژه، مخاطب‌های را به شرکت در مسابقه ترغیب کنید. این روش به افزایش تعامل با مخاطب‌ها، افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطب بیشتر کمک می‌کند.

۱۴. نقشه گوگل

افراد بسیاری برای پیداکردن کسب‌وکار یا محصول موردنظر خود، از جستجو در گوگل مپ استفاده می‌کنند. در نتیجه اگر فروشگاه فیزیکی دارید حتما اطلاعات کامل فروشگاه خود را در نقشه گوگل ثبت کنید تا مخاطب‌ها راحت‌تر به شما دسترسی داشته باشند.

در تریبون بخوانید : ثبت لوکیشن در گوگل مپ

۱۵. تبلیغات از طریق پادکست

تولید و تبلیغات در پادکست یکی از اتفاقاتی است که بعد از زمان کرونا در میان افراد بسیاری محبوبیت پیدا کرد. حال پادکست‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که می‌توانند با کسب‌وکار شما مرتبط باشند. شما می‌توانید با تولیدکنندگان پادکست ارتباط بگیرید، اسپانسر یکی از اپیزودهای آن‌ها شوید، آگهی از برندتان را افزایش دهید و به مخاطب‌های بیشتری دست پیدا کنید.

سخن پایانی

تبلیغات می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار کوچک شما شود و به پیشرفت آن کمک کند. تبلیغات به شما کمک می‌کند تا با پیامی مثبت و هدفمند به مخاطبان هدف خود دست یابید و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید. چه هدف شما افزایش آگاهی از برند باشد یا تشویق به خرید بیشتر، تبلیغات به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را مجدداً هدف‌گیری کنید و اثربخشی تلاش‌های بازاریابی کسب‌وکار کوچک خود را تقویت کنید. شما از چه روش‌های تبلیغاتی برای گسترش کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید؟

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
با «فراوانی رپورتاژ» انتخاب بهینه‌تری داشته باشید

با این ویژگی می‌توانید میزان انتشار رپورتاژهای مشابه با موضوع رپورتاژ خود را مشاهده کنید.