دومین گزارش جامع روابط عمومی تریبون منتشر شد
دانلود گزارش
ابزار کیورد ریسرچ

به‌ روزرسانی شده در ۱۴ مهر ۱۴۰۳

|

معرفی بهترین ابزارهای تحقیق و آنالیز کلمات کلیدی

در دنیای امروز، تحقیق و آنالیز کلمات کلیدی یکی از اصولی‌ترین مراحل در فرآیند تولید محتوا، بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو و تحلیل بازار است. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی این امکان را به ما می‌دهند تا بهتر درک کنیم که کاربران در اینترنت چه موضوعاتی را جستجو می‌کنند و با استفاده از این اطلاعات، محتوا و استراتژی‌های مرتبط با کلمات کلیدی را شناسایی و بهبود ببخشیم. ما در این مطلب، به معرفی بهترین ابزارهای تحقیق و آنالیز کلمات کلیدی می‌پردازیم، از نسخه‌های رایگان معمول و ابزارهای پولی گرفته تا برخی ابزارهای کمتر شناخته شده. تا انتها همراه ما باشید.

ابزار تحقیق کلمه کلیدی چیست؟

منظور از تحقیق کلمات کلیدی، فرآیند پیداکردن و تجزیه‌و‌تحلیل عبارت‌های جستجوشده‌ توسط کاربران است. وب‌مسترها، کارشناسان سئو، بازاریابان دیجیتال و تولیدکنندگان محتوا برای انجام‌دادن این فرایند از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. این ابزارها به متخصصان کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسب و موثر را برای بهبود سئو و جذب ترافیک به سایت یا محتواهای خود انتخاب کنند.

این ابزارها اطلاعات مربوط به حجم جستجو، سطح رقابت، ترندهای روز و موارد مشابه را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، اطلاعات مهمی را به افراد ارائه می‌دهند تا بتوانند به‌صورت هوشمندانه‌تر، کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنند و استراتژی‌های سئو و محتوای خود را بر اساس این داده‌ها طراحی کنند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی بینش دقیق و ارزشمندی از عبارات و سؤالاتی که مخاطبان هدف شما واقعاً در Google جستجو می‌کنند ارائه می‌دهد. کاربرها هنگام جستجوی آنلاین، از کلمات کلیدی برای رسیدن به جواب و راه‌حل موردنظرشان استفاده می‌کنند؛ بنابراین موفقیت شما زمانی است که آن‌ها برای رسیدن به هدف خود، محتوای سایت شما را مشاهده و انتخاب کنند. مهم‌ترین دلایل اهمیت تحقیق کلمات کلیدی شامل موارد زیر می‌شود:

  • بینش روند بازاریابی

انجام تحقیقات موثر پیرامون کلمه کلیدی می‌تواند بینش‌هایی در مورد ترند‌های بازاریابی فعلی به شما ارائه دهد و به شما کمک کند محتوای خود را روی موضوعات و کلمات کلیدی مرتبطی که مخاطبان در جستجوی آن‌ها هستند، متمرکز کنید.

  • افزایش ترافیک

شاید بتوان افزایش ترافیک را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل اهمیت تحقیق کلمات کلیدی معرفی کرد. زمانی که بهترین کلمات کلیدی را شناسایی کنید و تولید محتوای خود را بر اساس آن‌ها انجام دهید، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید گرفت و ترافیک بیشتری جذب خواهید کرد.

  • جذب مشتری

با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید محتوایی تولید کنید که مخاطبان هدف‌تان به دنبال آن هستند، نیازهای کاربران را برآورده کنید و با قراردادن یک CTA، آن‌ها را از مرحله آگاهی تا نقطه خرید، هدایت کنید.

  • افزایش کیفیت محتوا

تحقیق کلمات کلیدی به شما می‌گوید که کاربرها به چه موضوعاتی اهمیت می‌دهند و آن موضوعات چقدر در بین مخاطبان شما محبوب هستند. در نتیجه به کمک نتایج به دست آمده می‌توانید محتوای جدید تولید کنید یا محتواهای قبلی خود را بر اساس این داده‌ها، بروزرسانی کنید.

لیست بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای سئو، یک هدف مشترک دارند: کمک به کاربران برای افزایش ترافیک ارگانیک و دیده‌شدن در موتورهای جستجو. با این حال، هر ابزار از روش متفاوتی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کند. از آنجایی که تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی سئو است، ما لیستی از ابزارهای رایگان و پولی را برای شما آماده کرده‌ایم تا به‌راحتی بتوانید مناسب‌ترین و بهترین ابزار پیداکردن کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید.

ابزار SEMrush برای کیورد ریسرچ

SEMrush

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی در بازار، Semrush است که مجموعه جامعی از ابزارهای SEO را ارائه می‌دهد. ویژگی‌های و کاربردهای این ابزار شامل موارد زیر است:

  • نمای کلی کلمات کلیدی: درست همان‌طور که از نام آن پیداست، یک نمای کلی از کلمات کلیدی، از جمله حجم جستجو، سختی، CPC و تغییرات را ارائه می‌دهد.
  • ابزار جادویی کلمات کلیدی: این ابزار، کلمات کلیدی را بر اساس تطابق گسترده و دقیق عبارت و کلمات مرتبط، در کنار معیارهای مرتبط در مورد حجم جستجو، هدف و رقابت به شما ارائه می‌دهد.
  • Position Tracking: این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا به طور روزانه بر نحوه رتبه سایت خود در کنار رقابت نظارت داشته باشید.

همچنین، Semrush ابزار خوبی برای آنالیز سئو سایت خودتان و رقبا است تا بتوانید کلمات کلیدی ارگانیک و پولی، ترافیک تخمینی و هزینه تبلیغات آن‌ها را شناسایی کنید.

ابزار Ahrefs برای کیورد ریسرچ

Ahrefs Keywords Explorer

یکی دیگر از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی، Ahrefs است که به‌عنوان یک کاوشگر، اطلاعات بسیار عمیقی را در مورد کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. این ابزار با استفاده از داده‌های ۱۰ موتور جستجوی مختلف، به شما کلمات کلیدی جدید پیشنهاد می‌دهد، همچنین اطلاعاتی در مورد حجم جستجو و سختی رتبه‌بندی نیز در اختیارتان می‌گذارد. از اطلاعات Ahrefs در مورد رقابت کلمات کلیدی می‌توانید برای ایجاد محتوای جدید استفاده کنید. در زیر، برخی از ویژگی‌ها و استفاده‌های ابزار Keywords Explorer در Ahrefs آورده شده است:

  • تحقیق کلمات کلیدی: ابتدا می‌توانید کلمه کلیدی موردنظر خود را وارد کنید و اطلاعات مفصلی از جمله حجم ماهانه جستجو، سطح رقابت و تعداد کلیک‌های آن کلمه کلیدی را مشاهده کنید.
  • تحلیل رقبا: Keywords Explorer به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا را مشاهده کنید و با تحلیل رتبه‌بندی و ترافیک آن‌ها، استراتژی‌های بهبود سئو و محتوای خود را برنامه‌ریزی کنید.
  • پیشنهادات مرتبط: Keywords Explorer ترکیب‌های مشابه و مرتبط با کلمه کلیدی موردنظرتان را نمایش می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد محتوای بیشتر استفاده کنید.
  • پژوهش محتوا: این ابزار به شما ایده‌هایی از محتوای جذاب و موفق در مورد کلمات کلیدی مشابه می‌دهد. تولید محتوا بر اساس این ایده‌ها به شما کمک می‌کند تا جذب ترافیک و بازدیدکنندگان بیشتری به دست آورید.
  • تجزیه‌وتحلیل ترافیک و رتبه‌بندی: از طریق این ابزار می‌توانید تغییرات رتبه‌بندی کلمات کلیدی و ترافیک سایت خود را پیگیری کنید. به کمک این اطلاعات می‌توانید بهبود‌های لازم را در استراتژی‌های خود اعمال کنید.

با استفاده از Keywords Explorer از Ahrefs، می‌توانید تصمیمات بهتری برای بهبود رتبه‌بندی و جذب ترافیک سایت خود بگیرید.

ابزار Google Keyword Planner برای کیورد ریسرچ

Google Keyword Planner

منطقی است که پرطرفدارترین موتور جستجو با بیشترین تعداد کاربر در جهان، ابزاری برای کمک به شما در شناسایی کلمات کلیدی ارائه دهد. Google Keyword Planner به اندازه برخی دیگر از ابزارهای موجود کارایی ندارد، اما نسبت به سایر ابزارها اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهد، یعنی داده‌های مستقیم از Google. این ابزار عمدتاً برای بازاریابان دیجیتالی که در گوگل تبلیغ می‌کنند در نظر گرفته شده است. ابزاری رایگان برای استفاده هر فردی که حساب Google Ads دارد. استفاده از آن ساده است – فقط کافی است یک کلمه کلیدی را تایپ کنید تا اطلاعاتی در مورد جستجوهای تقریبی ماهانه، کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات پیشنهادی به شما ارائه دهد.

ابزار Serpstat برای کیورد ریسرچ

Serpstat

Serpstat شامل ابزارهایی برای ایجاد لینک، مدیریت کمپین PPC، بهینه‌سازی جستجوی محلی و تحقیق کلمات کلیدی است. نکته جالب در مورد Serpstat این است که می‌توانید تمام دامنه‌هایی که با کلمه کلیدی موردنظر شما در حال انجام تبلیغ گوگل هستند را مشاهده کنید. این ابزار برای نظارت بر کلمات کلیدی پرطرفدار، از جمله جستجو بر اساس منطقه، ردیابی رتبه و تجزیه‌وتحلیل محتوا نیز بسیار کاربردی است.

ابزار KeywordTool.io برای کیورد ریسرچ

KeywordTool.io

مفیدترین بخش KeywordTool.io حجم بسیار زیادی از پیشنهادات کلیدواژه است که ارائه می‌کند. این کلمات با تمام داده‌های مرتبطی که یک متخصص سئو می‌خواهد ارائه می‌شود، شامل رقابت (هم متوسط و هم بر اساس کلمه کلیدی خاص)، حجم جستجو و اطلاعات ترند. KeywordTool.io به شما اجازه می‌دهد تا نتایج را بر اساس نیاز خود فیلتر کنید. می‌توانید منطقه، زبان، پلتفرم و حتی نوع آن را مشخص کنید.
این ابزار مانند بسیاری دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که در اینجا فهرست شده‌اند، به شما این امکان را می‌دهد که رقبای خود را تجزیه‌و‌تحلیل کنید و کلمات و عباراتی را شناسایی کنید که رقبا را در رتبه‌های بالاتر جستجو نسبت به شما، قرار می‌دهند.

ابزار Moz برای کیورد ریسرچ

Moz Keyword Explorer

در دنیای ابزارهای سئو، Moz یکی از بزرگترین بازیکنان است. بنابراین تعجبی ندارد که شامل یکی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی باشد. Moz Keyword Explorer با ارائه نسخه پولی و رایگان، پیشنهادات کلیدی، قوی و معیارهای پیش‌بینی‌کننده‌ دارد. همچنین اطلاعات دقیقی در مورد SERP‌ها، ابزارهایی برای شناسایی کلمات کلیدی دم‌بلند، سوالات جستجو و پیشنهادهایی برای کمک به رتبه‌بندی بین‌المللی به شما می‌دهد.

ابزار Google Trends برای کیورد ریسرچ

Google Trends

دومین ابزار رایگان معرفی شده توسط گوگل، گوگل ترندز است که به شما میانگین جستجوی ماهانه برای کلمات کلیدی، پیش‌بینی عملکرد و حجم جستجوی کلمات کلیدی را ارائه می‌دهد. این ابزار به‌خوبی میزان محبوبیت هر کلمه کلیدی در ماه‌های مختلف را نشان می‌دهد و نتایج را به روش‌های مختلفی از جمله منطقه جغرافیایی، علاقه، طول زمان، موضوعات و پرسش‌های مرتبط دسته‌بندی می‌کند. همچنین به کمک گوگل ترندز می‌توانید چندین کلمه کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنید.

ابزار AnswerThePublic برای کیورد ریسرچ

AnswerThePublic

AnswerThePublic که یکی از جذاب‌ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است، به داده‌های خودکار موتورهای جستجو دسترسی پیدا می‌کند و از آن برای تعیین سوالاتی که کاربران می‌پرسند و پیشنهاد عبارت‌های مهم، استفاده می‌کند. این اطلاعات در قالبی بصری ارائه می‌شود که تشخیص حجم جستجو تقسیم بر سؤالات، حروف اضافه، مقایسه‌ها و جستجوهای مرتبط را آسان می‌کند. همچنین فهرستی از کلمات کلیدی را بر اساس حروف الفبا ارائه می‌کند. این ابزار یک نسخه رایگان دارد که اگر تحقیق شما کوچک باشد، مفید خواهد بود. اگر استفاده بیشتری دارید طرح Pro بهتر است، زیرا جستجوهای روزانه نامحدود و گزینه‌های شخصی‌سازی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ابزار QuestionDB برای کیورد ریسرچ

QuestionDB

QuestionDB یک راه عالی برای کشف کلمات کلیدی مرتبط است که ممکن است سایر ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی پیشنهاد نکنند. شما یک کلمه کلیدی را وارد می‌کنید و لیستی از سوالات بسیار خاص مرتبط با آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانید محتواهایی را برای هدف قراردادن کلمات و عبارات کم رقابت و با پتانسیل بالا تولید کنید و جایگاه خود را ارتقا دهید. این ابزار شامل نسخه رایگان و پولی است که حساب رایگان آن به حداکثر ۵۰ نتیجه در هر جستجو محدود می‌شود.

ابزار Jaaxy برای کیورد ریسرچ

Jaaxy

Jaaxy که ادعا می‌کند «پیشرفته‌ترین ابزار کلمه کلیدی جهان» است، ابزاری آسان برای استفاده است که ایده‌های زیادی برای کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. جکسی به‌صورت رایگان قابل استفاده است و برای ‌affiliate marketersها توسعه‌ یافته است. این ابزار فهرست عظیمی از کلمات و عبارت‌ها مرتبط و داده‌های مفیدی در مورد حجم جستجو، ترافیک و عملکرد رقبا ارائه می‌دهد. همچنین شامل اطلاعاتی در مورد نحوه رتبه‌بندی سایت شما بر اساس کلمات کلیدی ردیابی شده، است.

ابزار Long Tail Pro برای کیورد ریسرچ

Long Tail Pro

Long Tail Pro که به طور خاص برای کمک به متخصصان سئو در شناسایی کلمات کلیدی طولانی طراحی شده است، شامل پنج ابزار برای پوشش همه موارد سئو است:

  • کلمات کلیدی
  • رتبه‌بندی
  • بک‌لینک‌ها
  • تجزیه‌وتحلیل SERP
  • ممیزی سایت

ابزار تحقیق کلمه کلیدی آن، عملکردهای زیادی ارائه می‌دهد که ممکن است برای بازاریابان مفید باشند، از جمله گروه‌بندی کلمات کلیدی، معیارهای کمپین و تجزیه‌وتحلیل رقابت؛ اما قدرت واقعی این ابزار، در توانایی آن برای کشف کلمات کلیدی دم بلند از یک جسجو ساده است که ۴۰۰ کلمه و عبارت بسیار خاص را در چند ثانیه به شما ارائه می‌دهد.

ابزار Majestic برای کیورد ریسرچ

Majestic

Majestic دارای سه ابزار کلمه کلیدی بوده که در مجموعه ابزارهای SEO خود گنجانده شده است:

  • ایجاد کننده کلمات کلیدی که می‌تواند برای کشف کلمات کلیدی جدید برای ایده‌های محتوا و تبلیغات هدفمند استفاده شود.
  • جستجوگر کلمات کلیدی که فهرست گسترده‌ای را ارائه می‌دهد و کلمات و عبارات را ردیابی می‌کند.
  • جستجوی اکسپلور، که رقابت برای کلمات کلیدی را بررسی می‌کند و نمای دقیق‌تری از سختی رتبه‌بندی ارائه می‌دهد. این ویژگی فقط در طرح‌های سطح حرفه‌ای و پولی موجود است.

ابزار Soovle برای کیورد ریسرچ

Soovle

با ترکیب سایت‌هایی مانند گوگل، آمازون، بینگ، ویکی‌پدیا و یوتیوب، Soovle کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌کند که ممکن است نادیده گرفته باشید. به این ترتیب، می‌توانید کلمات کلیدی دست‌نخورده‌ای را پیدا کنید که رقیب شما درباره آن‌ها نمی‌داند و محتوای خود را برای هر یک به طور خاص بهینه کنید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد کلمات کلیدی پیشنهاد داده شده را ذخیره کنید یا آن‌ها را در قالب یک فایل CSV دانلود کنید. همچنین فهرستی بر اساس حروف الفبا از کلیدواژه‌های برتر اینترنتی ارائه می‌کند. این خدمات به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ابزار SECockpit برای کیورد ریسرچ

SECockpit

مانند بقیه ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، شما به SECockpit یک کلمه کلیدی می‌دهید و لیستی از نتایج را دریافت می‌کنید. اما چیزی که SECockpit را منحصربه‌فرد می‌کند، ویژگی‌های داخلی آن است که به شما امکان می‌دهد تا عمق زیادی در روند جستجو، رقابت ارگانیک و تخمین‌های ترافیک دریافت کنید. این بدان معناست که این ابزار عمدتاً برای متخصصان سئو طراحی شده است. مطمئناً، تازه‌کاران می‌توانند از این ابزار استفاده کنند؛ اما شکی نیست که SECockpit افرادی که با سئو می‌خوابند و بیدار می‌شوند را هدف قرار گرفته است. اگر در زمینه سئو کاملاً تازه‌کار هستید، تعداد زیادی از ویژگی‌های این ابزار ممکن است برای شما طاقت فرسا باشد. اما اگر به دنبال عمق زیاد هستید، احتمالاً ارزش پولی که هزینه می‌کنید را دارد. شما می‌توانید بیش از ۱۰۰ فیلتر برای یافتن کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید.

ابزار Keyword Surfer برای کیورد ریسرچ

Keyword Surfer

این ابزار با سایر ابزارهای فهرست شده در اینجا کمی متفاوت است؛ زیرا یک پلتفرم مستقل نیست، بلکه یک افزونه کروم است. Keyword Surfer روشی بصری برای جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌های جستجو و همچنین جداسازی کلمات کلیدی به دسته‌های مختلف، در اختیار شما قرار می دهد. این افزونه نظارت بر هدف جستجو، کشف کلاسترهای موضوعی و ارزیابی حجم جستجو را در یک نگاه آسان می‌کند.

ابزار Keywords Everywhere برای کیورد ریسرچ

Keywords Everywhere

Keywords Everywhere یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی پولی است که داده‌های کلمات کلیدی بیش از ۱۰ سایت از جمله Ebay ،Amazon و Answer The Public نمایش می‌دهد. به این ترتیب، نیازی به کپی و چسباندن کلمات کلیدی در Google Keyword Planner ندارید. داده‌ها در مرورگر کروم شما نشان داده می‌شود.

ابزار Keyword Snatcher برای کیورد ریسرچ

Keyword Snatcher

با یک جستجو، ۲۰۰۰ ایده برای کلمه کلیدی پیدا کنید. در واقع، شما معمولا حداقل ۲۰۰۰ کلمه کلیدی را از یک کلمه کلیدی جستجو شده در این ابزار، تولید می‌کنید.
نقطه ضعف بزرگ Keyword Snatcher این است که هیچ داده‌ای در مورد کلمات کلیدی که تولید می‌کند (مانند حجم جستجو و رقابت کلمات کلیدی) به شما نمی‌دهد و می‌توان گفت که فقط یک ابزار ایده کلمه کلیدی است. برای به دست آوردن این اطلاعات، باید با کلیک روی “پیشنهادات دانلود” و ذخیره لیست کلمات کلیدی خود به صورت متن یا فایل CSV، لیست کلمات کلیدی را استخراج کنید.

ابزار TopicRanker برای کیورد ریسرچ

TopicRanker

کلمات کلیدی را بر اساس مشکلات و نقاط ضعف در صفحه نتایج موتور جستجو کشف کنید. TopicRanker یک ابزار فوق‌العاده برای افراد تازه‌کار سئو است. افرادی که به ویژگی‌های پیشرفته سئو نیاز ندارند؛ اما در جستجوی کلمات کلیدی‌ای هستند که شانس سریع رتبه‌بندی برای آن‌ها را دارند. اما بهترین قسمت این ابزار چیست؟ TopicRanker همه کارهای سنگین را انجام می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL سایت خود را وارد کنید.

این ابزار میلیون‌ها نتیجه جستجو را بررسی می‌کند تا فقط عبارت‌های جستجو شده‌ای را پیدا کند که مشکل واقعی در نتایج جستجو دارند. سپس کلمات کلیدی با رتبه‌بندی آسان را فیلتر می‌کند و با دادن حجم جستجو و مشکلات خاصی که در نتایج جستجو با استراتژی‌های رتبه‌بندی عملی شناسایی می‌کند، مرتبط بودن با جایگاه شما را تضمین می‌کند. همچنین «مشاهده جزئیات» مشکلات خاصی را که در SERP مشاهده می‌شود نشان داده و برجسته می‌کند:

  • عدم تطابق عنوان: عنوان رتبه‌بندی صفحه شامل عبارت جستجو نیست.
  • محتوای ضعیف (Thin Content): تعداد کلمات رتبه‌بندی صفحات بسیار پایین است،
  • محتوای قدیمی: صفحه نتایج جستجو حاوی تعداد زیادی مقاله قدیمی است.
  • خوانایی ضعیف صفحاتی که در نتایج جستجو رتبه بالایی دارند.
  • سرعت بارگذاری ضعیف صفحاتی که رتبه بالایی دارند.
  • سایت‌های انجمن مانند Quora، فیس‌بوک و لینکدین در نتایج جستجو بالا ظاهر می‌شوند.
  • امتیاز اسپم بالا برای سایت‌هایی که در نتایج جستجو بالا ظاهر می‌شوند.

با رعایت این نکات می‌توانید محتوای بهتری تولید کنید و به سرعت نتایج را مشاهده خواهید کرد.

ابزار Google Search Console برای کیورد ریسرچ

Google Search Console

هیچ فهرستی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بدون ذکر Google Search Console کامل نخواهد بود. سرچ کنسول به یک دلیل اصلی در این لیست گنجانده شده است: گزارش عملکرد. با تجزیه‌وتحلیل عملکرد سایت شما، می‌گوید که ترافیک شما از کجا می‌آید، کدام پرسش‌ها افراد را به سمت سایت شما سوق می‌دهد و کدام صفحات بهترین عملکرد را دارند. سپس این داده‌ها می‌توانند برای فرصت‌های جدید کلمات کلیدی و بهینه‌سازی محتوای موجود شما استخراج شوند. حتی بهتر از آن، به شما امکان می‌دهد گزارش‌های خود را به‌صورت سفارشی پیکربندی کنید؛ بنابراین می‌توانید داده‌هایی که برایتان مهم‌تر هستند را درج کنید. نکته مثبت دیگر اینکه این ابزار به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

سخن پایانی

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در بهبود استراتژی‌های سئو، بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، تولید محتوای با کیفیت و جذب ترافیک ارگانیک برای سایت‌ها و کسب‌‌وکارها ایفا می‌کنند. از طریق اطلاعات دقیقی که این ابزارها ارائه می‌دهند، می‌توان به طور هوشمندانه‌تری کلمات کلیدی موثر را شناسایی کرد و محتوا را بر اساس نیازها و ترجیحات مخاطبان تنظیم کرد. ما سعی کردیم در این مطلب بهترین ابزار‌ها اعم از پولی و رایگان را به شما معرفی کنیم تا به تلاش‌های شما در بهبود رتبه سایت‌تان کمک کند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اخبار روز سئو و روابط عمومی باخبر باش
با «فراوانی رپورتاژ» انتخاب بهینه‌تری داشته باشید

با این ویژگی می‌توانید میزان انتشار رپورتاژهای مشابه با موضوع رپورتاژ خود را مشاهده کنید.