وبینار «نگاه تحلیلی و کاربردی به داده‌های دومین گزارش روابط عمومی تریبون»
ثبت نام رایگان
تریبون؛ دستیار ارتباط با رسانه کسب‌وکارها و سازمان‌ها

منتشر شده در ۲۵ مهر ۱۴۰۳

|

تریبون؛ دستیار ارتباط با رسانه کسب‌وکارها و سازمان‌ها

ارتباط با رسانه بخش جدایی‌ناپذیر و بسیار پراهمیت فعالیت‌های ارتباطاتی کسب‌وکارها و سازمان‌هاست. بدون ارتباط با رسانه و اطلاع‌رسانی مناسب، ارزش‌های خلق‌شده، امکانات و محصولات جدید کسب‌وکارها و سازمان‌ها، به‌شکل شایسته مورد استفاده ذی‌نفعان قرار نخواهد گرفت. از سوی دیگر، شفاف‌سازی موضوعات مورد ابهام و چالش‌برانگیز برای مخاطبان از طریق رسانه‌ها و مراجع خبری معتبر، می‌تواند سبب کاهش پیدایش بحران‌های روابط عمومی شود. در همین راستا، تیم‌های روابط عمومی تلاش می‌کنند با ساخت ارتباطات گسترده با رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی‌های سازمان و کسب‌وکاری که در آن فعالیت می‌کنند را توسعه دهند و با کمک گرفتن از رسانه‌ها، پل مستحکمی برای ارتباط با ذی‌نفعان خود بسازند.

اهمیت ارتباط با رسانه

دومین گزارش جامع روابط عمومی تریبون نشان می‌دهد، ارتباط با رسانه فعالیت اصلی تیم‌های روابط عمومی در سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های خصوصی/دولتی است.
هم‌چنین، «ارتباط با رسانه» اولویت اول تیم‌های روابط عمومی برای تخصیص بودجه در سال ۱۴۰۲ بوده است. به‌علاوه، در سال گذشته «ارتباط با رسانه و پوشش خبری» در صدر فعالیت‌های برون‌سپاری شده تیم‌های روابط عمومی قرار داشته است.
۴۲درصد از متخصصان روابط عمومی اعلام کرده‌اند در ماه، بین ۱ تا ۳ خبر برای رسانه‌ها ارسال می‌کنند. هم‌چنین ۲۹درصد از متخصصان روابط عمومی در ماه بیش از ۶ خبر برای رسانه‌ها ارسال می‌کنند.

چالش‌های ارتباط با رسانه

۲۳درصد از متخصصان روابط عمومی اعلام کرده‌اند که «تعامل با خبرنگاران و رسانه‌ها» بزرگ‌ترین چالش‌ آن‌ها در سال ۱۴۰۲ بوده است.
نداشتن دسترسی و ارتباط با رسانه‌ها متنوع و مختلف، فرآیند مالی پیچیده و زمان‌بر پرداخت فاکتور رسانه‌ها برای انتشار اخبار، نبود امکان تعیین جایگاه انتشار خبر در رسانه، نیاز به تعامل جداگانه برای انتشار خبر در شبکه‌های اجتماعی رسانه‌ها و زمان‌بر بودن تعامل با تعداد زیادی از رسانه‌ها برای انتشار هر خبر، از چالش‌های ارتباط با رسانه‌ است. این موارد در تیم‌های روابط عمومی کوچک بیشتر چالش‌برانگیز است؛ براساس داده‌های دومین گزارش جامع روابط عمومی تریبون، ۲۹درصد از تیم‌های روابط عمومی تک‌نفره هستند.

پلتفرم تریبون چگونه برای ارتباط با رسانه‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کند؟

پلتفرم تریبون که از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است، به بیشتر دیده‌شدن کسب‌وکارها و سازمان‌ها کمک می‌کند. بیش از ۲هزار رسانه فارسی‌زبان و ۱۰هزار رسانه‌ بین‌المللی در پلتفرم تریبون به بیش از ۵۰هزار کسب‌وکار خدمات می‌دهند. متخصصان روابط عمومی و سئو، بزرگ‌ترین مخاطبان پلتفرم تریبون هستند و اخبار و رپورتاژهای خود را با اهداف روابط عمومی و سئو از طریق این پلتفرم منتشر می‌کنند.
ویژگی‌های متمایز پلتفرم تریبون برای کمک به «ارتباط با رسانه» به شرح زیر است:

  • انتشار ده‌ها خبر با چند کلیک و در کمترین زمان

برای انتشار اخبار با استفاده از پلتفرم تریبون، تنها لازم است وارد حساب کاربری خود شوید و رسانه‌ها مورد نیاز خود را انتخاب کنید. پس از انجام پرداخت و بارگذاری فایل، خبر شما به‌شکل خودکار به دست رسانه‌ها می‌رسد.
بنابراین شما به‌کمک تریبون می‌توانید با صرف زمان بسیار کم و تنها با چند کلیک برای هر تعداد رسانه‌ که مد نظر دارید، خبرتان را منتشر کنید.

  • دسترسی آسان به تعداد بالای رسانه‌های ایرانی و بین‌المللی

ارتباط با تیم تحریریه یا بازرگانی تعداد زیادی از رسانه‌ها کار آسانی نیست. یکی از سخت‌ترین بخش‌ها، پیدا کردن راه تماس با مسئولان هر رسانه برای انتشار خبر است. چالشی که تریبون به خوبی آن را برطرف کرده است؛ بیش از ۲هزار رسانه فارسی‌زبان و ۱۰هزار رسانه بین‌المللی در پلتفرم تریبون حضور دارند.

  • انتشار خبر بدون تگ تبلیغاتی و در صفحه‌های اصلی و تخصصی رسانه

در پلتفرم تریبون این امکان برای متخصصان روابط عمومی فراهم شده تا خبر خود را «بدون تگ تبلیغاتی» منتشر کنند. هم‌چنین می‌توان تعیین کرد یک خبر در کدام صفحه از رسانه‌ نمایش داده شود؛ برای نمونه اگر خبرتان در زمینه ارز دیجیتال است، احتمالا نمایش خبر در صفحه اصلی رسانه‌های تخصصی ارز دیجیتال می‌تواند به بهتر دیده شدن آن کمک کند. هم‌چنین اگر خبرتان مرتبط با سلامت و تندرستی است، انتشار خبر شما در صفحه سلامت هر رسانه شما را به اهداف‌تان بهتر نزدیک می‌کند.
برای این منظور، پس از جست‌وجوی نام هر رسانه در پلتفرم تریبون، از بین گزینه‌های نمایش‌داده‌شده، رسانه‌های دارای امکان انتشار «بدون تگ تبلیغاتی» یا «انتشار در صفحه اصلی» را انتخاب کنید.

هم‌چنین برای مشاهده تمام رسانه‌هایی که این امکان را دارند، در نوار سمت راست صفحه ساخت کمپین رپورتاژ آگهی، می‌توانید از بخش «خدمات ویژه»، گزینه‌های بدون تگ تبلیغاتی و انتشار در صفحه اصلی را فعال کنید.

  • دسته‌بندی موضوعی رسانه‌ها

کسب‌وکارها تلاش می‌کنند اخبار خود را در رسانه‌هایی منتشر کنند که مخاطبان آن‌ها با مخاطبان کسب‌وکار هم‌پوشانی بالایی دارد. از این جهت برای کسب‌وکارها مهم است رسانه‌های تخصصی حوزه فعالیت خود را بشناسند و خبرهای خود را در آن‌ رسانه‌ها منتشر کنند.

متخصصان روابط عمومی در پلتفرم تریبون می‌توانند، رسانه‌های فعال در هر حوزه تخصصی را با انجام فیلتر «حوزه تخصصی فعالیت» مشاهده کننند. در پلتفرم تریبون، رسانه‌ها براساس حوزه‌های تخصصی ارز دیجیتال، استانی، املاک، بورس، بانک و بیمه، خبرخوان، خبری، خودرو و حمل‌و‌نقل، ساختمان، معماری و طراحی، سبک زندگی، سرگرمی، سلامت و زیبایی، صنعتی، علمی و آموزشی، فناوری و کامپیوتر، کسب‌وکار و استارتاپ، کشاورزی، گردشگری و مهاجرت، مالی و اقتصادی، مجله اینترنتی، هنر و ورزشی دسته‌بندی شده‌اند.

  • فرآیند مالی آسان؛ پرداخت تنها یک فاکتور به‌جای ده‌ها فاکتور

یکی از چالش‌های انتشار خبر در تعداد زیادی رسانه، طی کردن چندین و چندباره فرآیندهای مالی برای پرداخت است. برای نمونه اگر قصد انتشار خبر در ۲۰ رسانه را داشته باشید، ۲۰ فاکتور از ۲۰ رسانه به‌دست شما خواهد رسید و شما ناچار هستید ۲۰مرتبه فرآیند پرداخت را طی کنید. سپس تا زمان انجام پرداخت باید پاسخگوی رسانه‌ها درباره زمان پرداخت باشید. هم‌چنین پس از انجام پرداخت نیاز به ارسال رسید پرداخت برای هر رسانه دارید.
با انتشار اخبار با کمک پلتفرم تریبون، تنها یک مرتبه فرآیند پرداخت را طی خواهید کرد. به‌بیان دیگر شما یک مرتبه «کیف پول تریبون» خود را شارژ می‌کنید و تمام فرآیندهای مالی پرداخت به رسانه‌هایی که در آن‌ها خبرتان رو منتشر کرده‌اید را به‌ تریبون می‌سپارید.

  • انتشار هم‌زمان خبر در سایت و شبکه‌های اجتماعی رسانه‌ها

اگر قصد دارید خبرتان پس از انتشار در سایت رسانه در شبکه‌‌های اجتماعی رسانه بازنشر شود، پس از جست‌وجوی نام هر رسانه می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که امکان «بازنشر در کانال تلگرام، بازنشر در صفحه اینستاگرام» را هم داشته باشد.

هم‌چنین برای مشاهده تمام رسانه‌های دارای این امکان، از نوار سمت راست صفحه ساخت کمپین رپورتاژ آگهی، «خدمات ویژه» را انتخاب کنید و گزینه‌های «بازنشر در تلگرام» و «بازنشر در اینستاگرام» را فعال کنید.

  • انتشار ویدیو همراه خبر

برای مشاهده رسانه‌هایی که همراه خبر، ویدیوی مدنظرتان را نیز منتشر می‌کنند، کافی است از نوار سمت راست صفحه ساخت کمپین رپورتاژ آگهی، «خدمات ویژه» را انتخاب کنید و از بین گزینه‌های نمایش داده شده، «درج محتوای ویدیویی» را فعال کنید.

  • خرید بسته‌ای رپورتاژ آگهی با قیمت مناسب‌تر

با انتخاب «ساخت کمپین بسته رپورتاژ» در داشبورد پلتفرم تریبون، بسته‌های رپورتاژ آگهی را مشاهده خواهید کرد که به‌شکل موضوعی براساس حوزه تخصصی ارائه شده‌اند. برای نمونه چند رسانه‌ در حوزه تکنولوژی یا سبک‌ زندگی در یک بسته ارائه شده‌اند و امکان خرید آن‌ها با قیمت مناسب‌تر فراهم شده است. این بسته‌ها به خرید راحت‌تر رپورتاژ آگهی در یک حوزه تخصصی کمک خواهد کرد.

  • امکان خرید اعتباری رپورتاژ آگهی

در پلتفرم تریبون برای کمک به قدرت خرید کسب‌وکارها و سازمان‌ها امکان خرید اعتباری فراهم شده است. شما می‌توانید رپورتاژ آگهی‌های خود را به‌شکل اعتباری بخرید، بدون پرداخت وجه اخبار خود را منتشر کنید و مبلغ خرید خود را در ۴ قسط و در طول ۳ ماه پرداخت کنید.

برای شروع کار با پلتفرم تریبون و انتشار اخبارتان، کافی است وارد حساب کاربری خود در تریبون شوید، روی گزینه «ساخت کمپین رپورتاژ آگهی» کلیک کنید و پس انتخاب رسانه‌های مورد نظر و انجام پرداخت، خبرتان را بارگذاری و برای رسانه‌ها ارسال کنید.

عضویت در خبرنامه

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک‌گذاری‌:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *